Öz Değerlendirme Raporu

2020 Yılı Kalite Öz Değerlendirme Raporu

SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI

1. BİRİM HAKKINDA BİLGİLER

1) Genel Bilgiler
1.1-İletişim Bilgileri
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı; Üniversite öğrencilerinin beslenme, çalışma, dinlenme ve ilgi alanlarına göre ders dışı zamanlarının değerlendirilmesi, yeni ilgi alanlarının kazanılmasına imkan sağlanması, sosyal durumlarının iyileştirilmesine, yeteneklerinin ve kişiliklerini sağlıklı bir şekilde gelişmesine imkan verecek hizmetlerin sunulması, onların ruhsal ve bedensel sağlıklarına özen gösteren bireyler olarak yetiştirilmesi, birlikte düzenli ve disiplinli bir çalışma, dinlenme ve eğlenme alışkanlıklarının kazandırılması amacıyla kurulmuştur. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı öğrencilerin sosyal, kültürel, danışma ve rehberlik ile sportif ihtiyaçlarını karşılayan bir hizmet birimi ve aynı zamanda eğitim öğretimin desteklenmesi amacıyla bu alanda uygulama ve araştırmaların yapıldığı bir uygulama merkezidir.
Giresun Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Güre Yerleşkesi/GİRESUN
Tlf: 0454 310 11 81
E-posta: sks.gru@gmail.com 

Birim Kalite Komisyonu Üyeleri 
  1. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı                     
            Ümmühan ÖZGÜL                          
            Güre Yerleşkesi/GİRESUN                                     
            Tlf: 0454 310 10 82                               
            E-Posta: ummuhan.ozgul@giresun.edu.tr   
 
  1. Şube Müdürü Hilal AYHAN
            Tlf: 0454 310 11 88
            E-posta: hilal.ayhan@giresun.edu.tr 
 
  1. Şef Emine GÜNGÖR
       Tlf: 0454 310 18 74
       E-posta: emine.gungor@giresun.edu.tr 
 
Kanıtlar
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr
sks.gru@gmail.com
ummuhan.ozgul@giresun.edu.tr
hilal.ayhan@giresun.edu.tr
emine.gungor@giresun.edu.tr
 
1.2-Tarihsel Gelişimi
Giresun Üniversitesi 16 Mart 2006 tarihinde kurulmuş olup; 17 Mart 2006 tarihli ve 26111 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Üniversitemizin ilk kurucu Rektörünün ilk Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanını görevlendirmesiyle birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı kurulmuştur. Daire Başkanlığımız 2020 yılında 1 Daire Başkanı, 3 Şube Müdürü, 5 Şef (1 Şef 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13/b-4 maddesi uyarınca BAP Ofisinde görev yapıyor.), 1 Bilgisayar İşletmeni, 1 Tekniker, 1 Teknisyen, 1 Sağlık Teknisyeni (2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13/b-4 maddesi uyarınca Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğünde görev yapıyor.), 2 Diyetisyen ve 1 Hizmetli personel ve kadroları İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığında bulunan 5 Sürekli İşçi personel ile görevini sürdürmektedir.
 
1.3-Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri
Misyon
Öğrencilerimizin ve personelimizin toplumsal, kültürel ve sosyal gelişimlerine yardım etmek, beden ve ruh sağlıklarını koruyarak araştırıcı olmalarını sağlamak, birlikte çalışma alışkanlığı kazandırmak ve topluma  yararlı bireyler  yetiştirmek amacıyla; çağdaş gelişmelerle yeterli  ve kaliteli  düzeyde  beslenme,  barınma,  sağlık,  kültür,  spor,  psikolojik  danışma  ve  rehberlik hizmeti sunmaktır.
Vizyon
Özdenetimli, çağdaş ve düşünebilen bir Türkiye için öğrencilerimizin sosyal ve kültürel gelişimlerini sağlayacak bir üniversite ortamı yaratmak ve sağlıklı bir nesil gelişimine katkıda bulunmak.
    Değerler
  • Dürüstlük ve Güvenilirlik 
  • Bilimsellik, Liyakat ve Adalet
  • Yenilikçilik, Verimlilik ve Kalite
  • Paylaşımcılık Katılımcılık ve Değerlere Saygı
  • Sosyal Sorumluluk ve Çevreye Duyarlılık
Hedefler
  • Kalite sistemlerinin geliştirilmesi,
  • Öğrencilerin çalışma alanlarının genişletilmesi ve etkinliğinin artırılması, 
  • Daire Başkanlığının maddi kaynağının artırılması,,
  • Daha kaliteli ve sağlıklı beslenme hizmetinin sunulması,
  • Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin uyum sağlayabilmelerine  yönelik oryantasyonlar düzenlenmesi,
  • Bahar şenliklerinin niteliğinin ve içeriğinin iyileştirilmesi, 
  • Spor etkinliklerinin geliştirilmesi,
  • Öğrenci Topluluklarının faaliyetlerinin organizasyonu ve iyileştirilmesi, 
  • Denetim ve değerlendirme sistemlerinin oluşturulması,
  • Öğrenci ve personelin psikolojik ve sosyal sorunlarının çözümlenmesi için çalışmalar yapılması,
  • İlimizdeki kamu sektörü ve özel sektör ile bilimsel, kültürel, sosyal amaçlı ortak projelerin geliştirilmesi, konferans ve seminer gibi etkinliklerin kalitelerinin artırılması.
 
1.4- Eğitim ve Öğretim Hizmeti Sunan Birimleri
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
1.5-Araştırma Faaliyetlerinin Yürütüldüğü Birimleri
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
1.6-Birimin Organizasyon Yapısı
Açıklama: https://i.hizliresim.com/zj4XGl.png
 
 
1.7-İyileştirmeye Yönelik Çalışmalar
Birim Kalite Komisyonu değerlendirmeye tabi tutulmadı.
 
 

2. KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ

1) A.1. Misyon ve Stratejik Amaçlar
1.1-A.1.1. Misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedefler
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı öğrencilerin sosyal, kültürel, danışma ve rehberlik ile sportif ihtiyaçlarını, düzenlenen etkinlikler vasıtasıyla karşılamakta ve etkinliklere katılım oranı, etkinlik değerlendirme raporları ve etkinlik komisyonu raporlarına göre iyileştirmeye yönelik tedbirler almaktadır. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı stratejik hedeflere ulaşma düzeyini stratejik plan oluşturarak performans raporları düzenleyerek belirlemektedir.
 
1.2-A.1.2. Kalite güvencesi, eğitim öğretim, araştırma geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi politikaları
Üniversitemizin    misyon,    vizyon, amaç ve hedefleri doğrultusunda; uluslararası tanınırlık ve saygınlığa sahip, üstün performans odaklı girişimci bir dünya üniversitesi olmak amacı ile toplam kalite yönetimi anlayışına uygun bir kalite kültürü oluşturmak, iç ve  dış  paydaşlarımızın  tüm  gereksinim  ve beklentilerini  karşılamak  için  eğitim-öğretim,  bilimsel araştırma, idari ve topluma hizmet alanlarında etkin ve verimli bir değişim ve gelişim için süreklilik sağlamaktır. 
 
 
1.3-A.1.3. Kurumsal performans yönetimi
Kurumsal performans yönetimi değerlendirmeye tabi tutulmadı.
 
2) A.2. İç Kalite Güvencesi
2.1-A.2.1. Kalite Komisyonu
Üniversitemiz iç kontrol uyum eylem planı hususunda çalışmalar da devam etmekte, yapılan çalışmalar Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının web sayfasında  (http://sksdb.giresun.edu.tr) kamuoyu ile paylaşılmaktadır.
Kanıtlar
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr
 
2.2-A.2.2. İç kalite güvencesi mekanizmaları (PUKÖ çevrimleri, takvim, birimlerin yapısı)
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının kalite politikası Üniversitemiz kalite politikası ile uyumludur. Üniversitemizin kalite politikası “ Giresun Üniversitesi; kalite politikası ve stratejik planı doğrultusunda, misyon ve vizyonu ile uyumlu stratejilerini ve bu stratejileriyle ilişkili hedeflerine ulaştığının belirlenmesi amacıyla, tüm birimlerinin sorumluluklarını ve konumlarını dikkate alarak uluslararası standartlara uygun olarak oluşturduğu kalite güvencesi mekanizmalarını, ölçme ve değerlendirme faaliyetlerini ve süreçlerini bütünleşik bir yapıda tasarlayarak, iç ve dış paydaşlarına belirlenen standartlara uygun olarak hizmet vermeyi ve bu hizmetlerde sürdürülebilirliği sağlamayı kalite güvencesi politikası olarak benimsemektedir. ” şeklinde tanımlanmaktadır.
Kanıtlar
http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/kalite-guvencesi-sistemi-politikasi/7137
 
2.3-A.2.3. Liderlik ve kalite güvencesi kültürü
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı yöneticilerinde kalite çevrimleri konusunda farkındalık, sahiplenme ve motivasyon düzeyi üst seviyelerdedir.
 
 
3) A.3. Paydaş Katılımı
3.1-A.3.1. İç ve dış paydaşların kalite güvencesi, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, yönetim ve uluslararasılaşma süreçlerine katılımı
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı düzenlenen etkinliklere katılım oranı, etkinlik değerlendirme raporları ve etkinlik komisyonu raporları, topluluk temsilcileriyle yüz yüze görüşmeler yapılması suretiyle kalite güvencesi sistemine katılım ile katkı verilmesini sağlamakta ve iyileştirmeye yönelik tedbirler almaktadır.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde Covid-19 Salgını sebebiyle Uluslararası alanda değerlendirmeye alınacak faaliyet düzenlenememiştir.
Kanıtlar
Etkinlik Değerlendirme Raporu (1).pdf
Etkinlik Değerlendirme Raporu (2).pdf
 
4) A.4. Uluslararasılaşma
4.1-A.4.1. Uluslararasılaşma politikası
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı uluslararasılaşma konusundaki stratejisini, Üniversitenin uluslararası alanda görünürlüğünü artırmak amacıyla işbirlikleri geliştirerek belirlemektedir. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının uluslararasılaşma politikası Üniversitemiz uluslararasılaşma politikası ile uyumludur. Üniversitemizin uluslararasılaşma politikası “Giresun Üniversitesi; kalite güvence sistemi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi politikalarını, bu politikalar doğrultusunda belirlediği stratejilerini ve hedeflerini, stratejik planında uluslararasılaşma esaslı olarak belirlediği faaliyetlerini birbirlerine entegre etme sürecinde uluslararası bütünleştirme anlayışına sahiptir. Bu bağlamda uluslararası düzeyde rekabet edilebilirliği yüksek bireyler yetiştirmeyi, uluslararası bağlantı ve ortaklıklarını, uluslararası düzeyde öğrenci ve personel hareketliliğini destekleyerek uluslararası ve kültürlerarası bir kurum olarak hizmet sunmayı ve bu hizmetlerde sürdürülebilirliği sağlamayı uluslararasılaşma politikası olarak benimsemektedir.” şeklinde tanımlanmaktadır.
Kanıtlar
http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/uluslararasilasma-politikasi/7142
 
4.2-A.4.2. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı değerlendirilmeye tabi tutulmadı.
 
4.3-A.4.3. Uluslararasılaşma kaynakları
Uluslararasılaşma kaynakları değerlendirilmeye tabi tutulmadı.
 
4.4-A.4.4. Uluslararasılaşma perfomansı
Uluslararasılaşma performansı değerlendirilmeye tabi tutulmadı.
 

3. EĞİTİM - ÖĞRETİM

1) B.1. Programların Tasarımı ve Onayı
1.1-B.1.1. Programların tasarımı ve onayı
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
1.2-B.1.2. Programın ders dağılım dengesi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
1.3-B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktıları ile uyumu
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
1.4-B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı tasarım
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
1.5-B.1.5. Ölçme ve değerlendirme sistemi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
2) B.2. Öğrenci Kabulü ve Gelişimi
2.1-B.2.1. Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
2.2-B.2.2. Diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ve sertifikalandırılması
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
3) B.3. Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme
3.1-B.3.1. Öğretim yöntem ve teknikleri
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
3.2-B.3.2. Ölçme ve değerlendirme
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
3.3-B.3.3. Öğrenci geri bildirimleri
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
3.4-B.3.4. Akademik danışmanlık
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
4) B.4. Öğretim Elemanları
4.1-B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
4.2-B.4.2. Öğretim yetkinliği
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
4.3-B.4.3 Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
5) B.5. Öğrenme Kaynakları
5.1-B.5.1. Öğrenme ortamı ve kaynakları
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
5.2-B.5.2. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığınca Üniversitemiz öğrencilerinin sosyal ve kültürel açıdan gelişimlerini sağlamak, ilgi alanlarına göre boş zamanlarını değerlendirmek, eğlence alışkanlığı kazanmalarını sağlamak, güzel sanatlarla ilgili faaliyetleri izlemelerini ve katılımlarını sağlamak, yeni ilgi alanları kazanmalarına imkan sağlayarak yeteneklerinin ve kişiliklerinin sağlıklı bir şekilde gelişmesine imkan verecek hizmetleri destekleyerek; öğrencilerimizin boş zamanlarını değerlendirmeleri ve kültürel faaliyetlere katılmalarını sağlamak için “Giresun Üniversitesi Etkinlik Yönergesi” hükümleri doğrultusunda çeşitli etkinlikler yapılmaktadır. Düzenlenen etkinlikler sonrasında Etkinlik Değerlendirme Raporları oluşturularak olumlu/olumsuz geri bildirimler alınarak iyileştirmeye yönelik tedbirler alınmaktadır.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı 2019-2020 eğitim öğretim döneminde 6 Konferans, 4 Teknik Gezi, 3 Konser, 1 Seminer, 1 Sergi. 1 Panel, 1 Sempozyum, 1 Tiyatro olmak üzere toplam 18 etkinlik  düzenlemiştir. 
Öğrenci Toplulukları
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde öğrencilerin bir amaç doğrultusunda ders dışı zamanlarını sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerle değerlendirebilmeleri ve geliştirilebilmeleri amacıyla “Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi” hükümleri doğrultusunda öğrenci toplulukları kurulmuş ve kurulmaya devam etmektedir. Öğrenci topluluklarının talepleri doğrultusunda yapılan çalışmalarda yüz yüze ve diğer iletişim araçlarıyla geri bildirimler alınmaktadır.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde faaliyet gösteren öğrenci topluluğu sayısı 99 olup; Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi hükümleri uyarınca 2020 yılında 32 adet askıya alınmış ve 67 adet aktif öğrenci topluluğu isimleri aşağıda belirtilmiştir.
Kanıtlar
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/giresun-universitesi-etkinlik-yonergesi/2603
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1luGrE4dyniVl4k0usiMrW7MspJwDortw
 
topluluk (2).docx
etkinlikler 2020.docx
00000001.jpg
00000002.jpg
00000003.jpg
00000004.jpg
00000005.jpg
00000006.jpg
00000007.jpg
00000008.jpg
00000013.jpg
00000013.jpg
00000014.jpg
00000015.jpg
00000016.jpg
00000017.jpg
00000021.jpg
00000022.jpg
00000023.jpg
00000024.jpg
 
5.3-B.5.3. Tesis ve altyapılar
Kantin/Kafeterya/Fotokopi Çekim Yeri v.b.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde faaliyet gösteren kantin sayısı 20 olup; 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine göre ihale ile kiraya verilmek suretiyle işletilmektedir. Adı geçen yerlerin alan ve kişi kapasite sayılarına ilişkin bilgiler aşağıda sunulmaktadır.
Mutfak ve Yemekhaneler
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde faaliyet gösteren mutfak sayısı 4, yemekhane sayısı 17 olup; öğrenci ve personelimize (akademik/idari) ayrı ayrı salonlarda 4 kaptan oluşan ana yemek alternatifli olmak üzere, öğle yemeği hizmeti; ayrıca ikinci öğretim olan birimlerimizde yine 4 kaptan oluşan akşam yemeği hizmeti verilmektedir. 
Her gün dört çeşit yemekten oluşan aylık menü Daire Başkanlığımız web sayfası üzerinden duyurulmaktadır. Merkez ve ilçe okullarımızdaki yemek ihtiyaçları ihale usulü ile temin edilmekte, üretilmekte olan yemeklerin kontrolü birimlerde oluşturulan Kontrol Teşkilatları ve Başkanlığımız tarafından yapılan denetimler ile sağlanmaktadır.
Başkanlığımıza bağlı mutfaklarda, Başkanlığımız Diyetisyenleri tarafından belirlenmiş menülere göre firma personelleri tarafından yemek üretimi hizmeti verilmekte olup; yerleşkelerde, fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında bulunan yemekhanelerde öğrenci ve personelin beslenme ihtiyacı karşılanmaktadır. Yemekhane alan ve kişi kapasite sayılarına ilişkin bilgiler aşağıda sunulmaktadır.
Spor Sahaları
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, öğrencilerin ve çalışanların beden sağlıklarını korumak ve geliştirmek, disiplinli çalışma alışkanlığı kazandırmak, enerjilerini olumlu yönde harcamalarını sağlamak amacıyla grup çalışmaları ve karşılaşmaları düzenlemek, spor takımları kurmak, Üniversitelerarası Spor Federasyonunca düzenlenen müsabakalara takım ve bireysel olarak Üniversitemizi temsilen katılmalarını sağlamaktadır. Sportif faaliyetler Başkanlığımıza bağlı Spor Koordinatörlüğü tarafından “Giresun Üniversitesi Spor Faaliyetlerinin Düzenlenmesi ve Yürütülmesi Hakkında Yönerge” hükümleri doğrultusunda organize edilmektedir.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde Covid-19 Salgını sebebiyle sportif faaliyet/karşılaşma/müsabaka v.b. düzenlenememiştir.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde faaliyet gösteren spor tesisi bilgileri aşağıda belirtildiği gibidir. Spor Salonunun temizlik, düzen ve takibi, antrenman öncesi, sonrası ve sırasında denetimleri Başkanlığımız tarafından yapılmaktadır. 
Kanıtlar
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/giresun-universitesi-etkinlik-yonergesi/2603
kantinler.docx
yemekhaneler.docx
spor salonları.docx
 
5.4-B.5.4. Engelsiz üniversite
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
5.5-B.5.5. Psikolojik danışmanlık ve kariyer hizmetleri
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
6) B.6. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi
6.1-B.6.1. Program çıktılarının izlenmesi ve güncellenmesi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
6.2-B.6.2. Mezun izleme sistemi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 

4. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

1) C.1. Araştırma Stratejisi
1.1-C.1.1. Kurumun araştırma politikası, hedefleri ve stratejisi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
1.2-C.1.2 Araştırma-Geliştirme süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
1.3-C.1.3. Araştırmaların yerel/ bölgesel/ ulusal kalkınma hedefleriyle ilişkisi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
2) C.2 Araştırma Kaynakları
2.1-C.2.1. Araştırma kaynakları
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
2.2-C.2.2. Üniversite içi kaynaklar (BAP)
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
2.3-C.2.3. Üniversite dışı kaynaklara yönelim (Destek birimleri, yöntemleri)
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
2.4-C.2.4. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
3) C.3. Araştırma Yetkinliği
3.1-C.3.1. Öğretim elemanlarının araştırma yetkinliğinin geliştirilmesi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
3.2-C.3.2. Ulusal ve Uluslararası Ortak Programlar ve Ortak Araştırma Birimleri
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
4) C.4. Araştırma Performansı
4.1-C.4.1. Öğretim elemanı performans değerlendirmesi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
4.2-C.4.2. Araştırma performansının izlenmesi ve iyileştirilmesi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 
4.3-C.4.3. Araştırma bütçe performansının değerlendirilmesi
Birimimizin bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.
 
 

5. TOPLUMSAL KATKI

1) D.1. Toplumsal Katkı Stratejisi
1.1-D.1.1. Toplumsal katkı politikası, hedefleri ve stratejisi
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, öğrenci topluluklarının düzenlediği etkinliklerle toplumsal katkı faaliyetlerine katılım sağlamaktadır. Sanatsal, sosyal ve sportif etkinliklerle bölgemizin kültürel yapısının gelişimine katkı sağlar. Düzenlenen etkinliklerde Belediye Başkanlığı ve diğer kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ile yapılan işbirlikleri ve projeler yerel kalkınmanın gelişimine destek sağlar.
Giresun Üniversitesi; eğitim-öğretim ve araştırma-geliştirme faaliyetlerini, ulusal, bölgesel ve yerel toplumun önceliklerine ve beklentilerine uygun olarak belirler. Üniversite, akademik ve idari birimlerinin yanı sıra araştırma ve uygulama merkezleri aracılığıyla toplumsal katkıyı dikkate alarak düzenlenen eğitimler, sosyal ve kültürel etkinlikler ile bu faaliyetlerin sonucunda ortaya çıkan katma değerleri tüm iç ve dış paydaşlarının gelişimine ve yararına sunan, toplumsal katkının gerçekleştirilmesinde sürekliliği esas alan, tüm bu faaliyetlerinde paydaşların görüş ve önerilerinin alınmasında geri bildirim mekanizmalarını kullanan, kültürel ve çevresel duyarlılığı gözeten bir anlayışı toplumsal katkı politikası olarak benimsemektedir.
 
 
 
1.2-D.1.2. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde covid-19 salgını nedeniyle sanatsal, sosyal ve sportif etkinlik kapsamında faaliyet düzenlenememiştir.
 
2) D.2. Toplumsal Katkı Kaynakları
2.1-D.2.1. Kaynaklar
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde covid-19 salgını nedeniyle sanatsal, sosyal ve sportif etkinlik kapsamında faaliyet düzenlenememiştir.
 
3) D.3. Toplumsal Katkı Performansı
3.1-D.3.1.Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve iyileştirilmesi
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde covid-19 salgını nedeniyle sanatsal, sosyal ve sportif etkinlik kapsamında faaliyet düzenlenememiştir.
 

6. YÖNETİM SİSTEMİ

1) E.1. Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı
1.1-E.1.1. Yönetim modeli ve idari yapı
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve nicelik olarak güvence altına alan yönetsel ve idari yapılanmaya sahiptir. Yönetim kadrosu gerekli yapıcı liderliği üstlenebilen özellikte olup; idari kadroları gerekli yetkinliklere sahiptir.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı emrinde yürütülen faaliyet alanlarına ilişkin olarak görev ve talimatlar; Daire Başkanı ile başlayan, ilgili Şube Müdürü, Şef, Memur kademelerini izleyerek yerine getirilmektedir.
 
1.2-E.1.2. Süreç yönetimi
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığında taşınır ve taşınmaz kaynakların yönetimi 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu uyarınca çıkarılan Taşınır Mal Yönetmeliği ve Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların Kaydına İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yürütülmektedir. Taşınır malların yönetilmesinde Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü’nce geliştirilen KBS-Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi kullanılmaktadır. 
 
2) E.2. Kaynakların Yönetimi
2.1-E.2.1. İnsan kaynakları yönetimi
1 Daire Başkanı, 3 Şube Müdürü, 5 Şef (1 Şef 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13/b-4 maddesi uyarınca BAP Ofisinde görev yapıyor.), 1 Bilgisayar İşletmeni, 1 Tekniker, 1 Teknisyen, 1 Sağlık Teknisyeni (2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13/b-4 maddesi uyarınca Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğünde görev yapıyor.), 2 Diyetisyen ve 1 Hizmetli personel ve kadroları İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığında bulunan 5 Sürekli İşçi personel görev yapmaktadır.
Kanıtlar
personel sayıları.docx
 
2.2-E.2.2. Finansal kaynakların yönetimi
Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının finansal kaynaklarını ve bütçesini oluşturan öğrenci katkı payları, öğrenci kantin, kafeterya ve diğer taşınmaz kiralamalarından elde edilen gelirlerinden oluşmaktadır.
Elde edinilen gelirler, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ve 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununa göre başta öğrencilerin beslenmesi, sağlık, spor, kültür ve diğer sosyal hizmet harcamaları olmak üzere; aynı zamanda öğrencilerin kısmi zamanlı olarak geçici işlerde çalıştırılması sonucunda ödenecek ücretler için ayrılmıştır.
Harcamalar; 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Merkezi Yönetim Bütçe Kanunları, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhale  Sözleşmeleri Kanunu, 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve ilgili diğer Kanun ve Yönetmeliklere göre  yapılmaktadır.
Harcamalar bütçe imkanları, kurum hedef ve menfaatleri doğrultusunda yapılır ve gerçekleştirilecek alımın ihale yöntemi ya da doğrudan temin yöntemiyle olup olmayacağına karar verilir.

 
Doğrudan temin akış süreci şu şekildedir;
  • İhtiyacın ortaya çıkması (talep, dilekçe, yazı, ihtiyaç talep formu, tutanak v.b.)
  • Olur (gerçekleştirme görevlisinin teklifi ve harcama yetkilisinin onayı) ( Eki;talep formu, yazı veya dilekçe v.b.)
  • Doğrudan Temin Onay Belgesi
  • Görevlendirme Oluru
  • Piyasa Fiyat Araştırması (tekliflerin dağıtılması, toplanması)
  • İş üzerinde kalan firmanın yasaklılık sorgulaması
  • Doğrudan Temin sonuç Onay Belgesi
  • Yapılacak ise sözleşme yapılması
  • Sonucun firmaya bildirilmesi
  • Hizmetin veya malın alımının gerçekleştirilmesi kabul işlemlerinin yapılması ve taşınır işlemi
  •  Mal ya da hizmet ilgili birime teslim edilir
  • MYS üzerinden tahakkuk yapılarak ödenmek üzere Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na gönderilir.
 
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen doğrudan temin süreç akış şemasına Başkanlığımız http://sksdb.giresun.edu.tr/tr web sayfasından ulaşılabilmektedir.
 
İhale ile alım yapılacak ise ihale hazırlık süreci başlar.
İhale hazırlık ve akış süreci şu şekildedir;
  •           Hazırlık [Olur, onay, maliyet tespiti, ihale usulünün belirlenmesi (açık, pazarlık, v.b.)]
  •           İlan
  •          İhale dökümanının EKAP’tan indirilmesi ve isteklilerce tekliflerin sunulması
  •          Tekliflerin değerlendirilmesi
  •           İhalenin karara bağlanması, onaylanması ve sözleşmeye davet.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen ihale işlemleri süreç akış şemasına Başkanlığımız http://sksdb.giresun.edu.tr/tr web sayfasından ulaşılabilmektedir.
Kanıt: http://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/surec-akis-semalari/2708 
Bütçe hazırlanması ve takipleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile müştereken yapılır ve hazırlanır. Denetimler İç Denetim Birimi ve Sayıştay tarafından yapılmaktadır.
Kanıtlar
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/surec-akis-semalari/2708
 
3) E.3. Bilgi Yönetim Sistemi
3.1-E.3.1. Entegre bilgi yönetim sistemi
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı  tarafından idari personele ilişkin web tabanlı özlük işleri Personel Bilgi Sistemi (Netiket) kullanılmaktadır. Evrakların kontrolü, güvenliği ve işleyişi Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) programı tarafından sağlanmaktadır. Belgeler Elektronik Kamu Bilgi Yönetim Sistemi (KAYSİS) içerisinde yer alacak şekilde hazırlanmaktadır. 
 
3.2-E 3.2. Bilgi güvenliği ve güvenilirliği
 Bilgi Yönetim Sistemimizin güvenliği, Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından sağlanmaktadır.
Kanıtlar
https://bidb.giresun.edu.tr/
 
4) E.4. Destek Hizmetleri
4.1-E 4.1. Hizmet ve malların uygunluğu, kalitesi ve sürekliliği
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ihtiyaç duyulan mal/malzeme ve hizmet alımlarını, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili mevzuatlar çerçevesinde yürütmektedir.
İhale veya diğer satın alma süreçlerinde kullanılan dokümanlar ve teknik şartnameler de, alınan mal/hizmetin, satın alma usül ve esaslarına uygunluğu, kalitesi ve sürekliliğini sağlayan hükümler yer almakla birlikte; ayrıca teknik şartnamede tedarik sürecine ilişkin kriterler ve muayene kabul komisyonlarının/kontrol teşkilatlarının görevlerini yerine getirmesine yönelik yardımcı hükümler belirlenmekte olup; yapılan satın almanın türüne göre kurulan kontrol teşkilatları ve muayene kabul komisyonlarınca, mal/hizmetin uygunluğu değerlendirilmektedir.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren spor salonu, konferans salonu, öğrenci toplulukları ve spor takımları için ihtiyaç duyulan; spor malzemeleri, yiyecek-içecek malzemesi alımları, ayrıca; bakım ve onarım, sportif faaliyetler için ambulans hizmeti gibi yıllık sözleşmeye dayalı hizmet alımları yapılmaktadır.
 
5) E.5. Kamuoyunu Bilgilendirme ve Hesap Verebilirlik
5.1-E.5.1. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı temel değerlerinden olan şeffaflık, katılımcılık ve paylaşımcılık ilkeleri gereğince, tüm güncel verileri kamuoyu ile paylaşmaktadır. Daire Başkanlığımız kamuoyunu ağırlıklı olarak Üniversitemizin web sitesi (https://www.giresun.edu.tr) üzerinden bilgilendirmektedir. Birimimiz  tarafından  yapılan her türlü  faaliyet,  ana  web sayfası (https://www.giresun.edu.tr)  ve  birimimizin web sayfasında (http://sksdb.giresun.edu.tr)  duyurulmaktadır.  Bu  kapsamda  gerek  eğitim,  gerekse  etkinliklere  ilişkin bilgiler düzenli  bir  şekilde  yayımlanmakta  ve  Üniversitemiz  personeline  ve  kamuoyunun  bilgisine sunulmaktadır. Başkanlığımızın, kamuoyuna tanıtılması, hakkındaki gelişmelerin paylaşılması amacıyla web ( http://sksdb.giresun.edu.tr )  sayfamızda, sunulan hizmetlere ilişkin bilgilere yer verilmektedir.

 
 E.5.2. Hesap Verme Yöntemleri
Yönetimin etkinliği    ve    hesap    verebilirliği    stratejik    planda    yer alan faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve bu gerçekleşme sonucunda ulaşılan performans göstergesinin izlenmesi ile sağlanmaktadır. Kurumun hesap verebilirliği noktasında izlediği politika, kamuoyuna ilan etmiş olduğu stratejik plan ve bu plana ilişkin olarak yıllık hazırlanan faaliyet raporlarında mevcuttur.
Daire Başkanlığımız 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu ve 2547 sayılı   Yükseköğretim   Kanununun   gerektirdiği   usul   ve  esaslara   ek   olarak Üniversitemiz KAYSİS  belgelerinde  yer  alan  yönetmelik  ve  yönergelere,  uygulama  esaslarına,   sözleşme ve protokollere v.b. dokümanlara    uygun    olarak    tarafsızlığı    ve    nesnelliği    sağlamakta olup, kamuoyuna sunduğu bilgilerin tarafsızlığını  ve nesnelliğini  faaliyet  raporlarıyla güvence altına almaktadır.
Kanıtlar
https://www.giresun.edu.tr/
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr
 

7. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

1) Sonuç ve Değerlendirme
1.1-Güçlü Yönleri ile İyileşmeye Açık Yönler
•    Yemekhane ve mutfaklarımızın fiziki koşullarının iyileştirilerek; iş kolaylığı, güvenliği ve verimliliğinin sağlanması ile birlikte yemekhane kapasitelerinin de artırılarak  daha kaliteli yemek hizmeti verilmesinin sağlanmasına çalışılacaktır.
•     Spor alanlarının gerekli bakım ve tadilatları yapılmaktadır.
•    Kültürel Sanatsal Sportif etkinliklerde nicelik ve nitelik itibariyle çok önemli aşamalar kaydedilmiş, daha da artırılmaya çalışılacaktır.
•   Etkinlikler ve faaliyetler gerçekleştirilirken, topluluk akademik danışmanları,  topluluk başkanları, topluluk üyeleri ve spor takım sorumluları ile çalışılmış, ihtiyaç duyulan alanlarda çalıştırıcı istihdamı yapılmıştır. Bu yöntemle de çok başarılı sonuçlar elde edilmekle birlikte; orta ve uzun vadede daha yüksek hedeflere ulaşmak düşüncesinden hareketle, Başkanlığımız bünyesinde uygun istihdam koşulları araştırılarak, çalışmaların bilimsel boyutta ve profesyonel kişilerce yönlendirilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.
•      Kısmi zamanlı statüde öğrenci çalıştırılmasına yönelik uygulama başarıyla yürütülmektedir. Bu yolla hem birimlerimizin eleman ihtiyaçlarına bir ölçüde çözüm sağlanmakta, hem de öğrencilerimize ücret ödemek ve yemek bursu vermek suretiyle doğrudan kaynak aktarılmaktadır.
•    Yeterli ve uygun tanıtım çalışması yapılmadığı takdirde gerçekleşen etkinlik ve gelişmelerin istenilen sonuçları yaratmayacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda, teknolojik olanaklardan da yararlanarak tanıtım ve iletişime önem verilmektedir. Web sayfasında oluşturulan çalışmalarımızın geniş kitlelere ulaşması hedeflenmektedir.
•      Üniversite takımları ve tüm birimlerin spor malzemesi ihtiyacı büyük ölçüde giderilmeye çalışılmış; talep edilen hemen hemen tüm il içi ve il dışı spor müsabakaları, özellikle üst liglerde mücadele ettiğimiz takımlarımız, bütçe imkanları oranında desteklenerek müsabakalara katılım giderleri karşılanmaktadır. Ancak asıl hedef, sporun evrensel değerlerine ve üniversite etiğine uygunluğunu sağlamak ve günümüzde artış eğilimi gösteren her türlü olumsuz unsurlardan arındırmaktır. Bu bağlamda birimlerin spor temsilcileri ile titiz çalışmalar ve ciddi sorgulamalar gerçekleştirilmektedir.a
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından yürütülen hizmetlerin yaygınlaştırılması ve sunulan hizmetlerin kalitesinin sürekli olarak iyileştirilebilmesi için mali yeterlilik büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle Daire Başkanlığımıza ait gelirin artırılmasına yönelik planlar ve faaliyetler yapılması önerilmektedir. Fiziki mekan ve personel yetersizliği, kurum içi iletişim zayıflığı, düzenli hizmetiçi eğitim düzenlenmemesi Başkanlığımızın zayıf yönlerini oluşturmaktadır.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının  faaliyet alanı içerisinde gerçekleştirilen hizmetlerde aksama ve hata oluşmaması amacıyla toplantılar, dönem faaliyet raporları ve rutin kontroller gerçekleştirilmektedir.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından yürütülen hizmetlerin daha kaliteli olabilmesi için konusunda uzmanlaşmış (tonmaister, ses mühendisi gibi…) personel desteğinin sağlanması gerekmektedir.